Skuteczna dieta detoksykacyjna, czyli jaka?

Przepisy diety detoks

Organizm człowieka jest stworzony w taki sposób, że powinien samoistnie oczyszczać. Czasami jednak nie radzi sobie z tym zadaniem i potrzebuje wspomagania. Właśnie w tym celu specjaliści opracowali diety detoks. Nie bez przyczyny padła liczba mnoga. Oczywiście każda dieta to ingerencja w działanie organizmu, dlatego konieczna jest wcześniejsza konsultacja ze specjalistą, który oceni, czy możemy sobie pozwolić na detoks. Jak rozpoznać, czy przyda się nam oczyszczanie? Symptomami mogą być między innymi bóle głowy, apatia, senność lub problemy z zasypianiem. Jeśli masz choć jeden z nich lekki detoks z pewnością ci się przyda.

Pozostaje jedynie wybrać odpowiednią dietę. Aby nie stała się ona koszmarem warto postawić na składniki, które lubimy. Miłośnicy ryżu mogą więc postawić na detoksykującą dietę ryżową, kaszy zaś zdecydować mogą się na oczyszczanie kaszą jaglaną lub gryczaną. Na fanów cytrusów czeka detoksykująca cytrynowa dieta. Jeśli nie przepadasz za dietetycznym jedzeniem możesz zastosować koktajle odtruwające organizm, zarówno te warzywne, jak i owocowe.

Po delikatnym oczyszczaniu organizmu czas na silniejsze terapie. Na początek trzeba zastosować detoksykującą terapię dla jelit, która usunie z nich złogi. Zapominać nie można także o detoksie wątroby. To laboratorium naszego organizmu czasami też potrzebuje pomocy, aby prawidłowo działać. Przydaje się nie tylko odtrucie z toksyn. Dlatego istnieją także terapie oczyszczające z pasożytów i grzybów.

Ile powinna trwać terapia odtruwająca? Wiele zależy od indywidualnych cech organizmu. Najbezpieczniej zacząć od detoksu jednodniowego, aby przejść przez oczyszczanie kilkudniowe, aż do terapii dziesięciodniowej.

Jeśli organizm nie pracuje tak jak powinien od wewnątrz odbija się to także na zewnętrznym wyglądzie. Dlatego czasami pomocna może okazać się głodówka anty-trądzikowa.

Dieta kojarzy się z reguły z chęcią zrzucenia nadprogramowych kilogramów. Jak widać nie zawsze ma jednak taki cel. Toksyny potrafią bowiem gorzej wpływać na ludzki organizm niż tłuszcz. Dlatego trzeba się ich pozbywać przy pomocy diet oczyszczających. Przy ich pomocy nie tylko będziemy zdrowsi, ale także zyska na tym nasz wygląd – będzie bardziej naturalny i zdrowszy.

Pieprz a piperyna w diecie

Ryżowa dieta detoksykująca

Dieta ryżowa jest jedną z najstarszych diet oczyszczających. Wymyślona została już w 1934 r. przez Waltera Kempnera. Odkrył on, podczas swoich badań, że choroby takie jak cukrzyca czy nadciśnienie występują u osób, które spożywają duże ilości ryżu rzadziej. Bazuje ona na zdrowych węglowodanach, pokarmach bogatych w błonnik, owocach i pełnych ziarnach. Podczas jej stosowania można spożywać tylko owoce i ziarna. Jest ona także uboga w sól i tłuszcz.

Dieta zakłada stosowanie jej w trzech zasadniczych fazach:

  • Faza pierwsza to tzw. detoks. Trwa ona około tygodnia podczas, którego jedzenie jest ograniczone do 800 kcal dziennie, co jest bardzo niską wartością. Minimalna zdrowa ilość spożywanych kalorii to około 1200 dziennie.
  • Faza druga, podczas której ilość spożywanych kalorii wrasta do około 100 dziennie. Trwa ona mniej więcej tyle samo czasu co faza pierwsza.
  • Ostatnia faza to znowu podobny wzrost wartości kalorycznej ale dieta nadal uboga jest w tłuszcze i sól a bogata w owoce, warzywa i ziarna.

Poniżej prezentujemy dwie możliwości jadłospisu, z podziałem na śniadanie, obiad i kolację.

Wariant 1
Śniadanie:
– 3 łyżki ugotowanego ryżu (najlepiej długoziarnistego)
– szklanka mleka 0 procent tłuszczu
– średni banan
– szklanka soku pomarańczowego
Obiad:
– 2 liście zielonej sałaty
– 3 łyżki gotowanego ryżu
Sałatka: pokrój pół czerwonej papryki w kostkę, łodygę selera naciowego w talarki, pieczarkę w plastry, dopraw sokiem cytrynowym
Kolacja
Zapiekanka ryżowa:
– 3 łyżki gotowanego ryżu zapiec z posiekaną cebulką, czosnkiem, posiekaną natką pietruszki i ziołami prowansalskimi, posyp po wierzchu tartym twardym żółtym serem (najlepiej parmezanem).
Wariant 2
Śniadanie :
– szklanka soku pomidorowego
– pudding owocowy : 3 łyżki ugotowanego na chudym mleku ryżu połącz z pokrojoną suszoną śliwką i łyżką rodzynek.
Obiad:
Sałatka wegetariańska: zeszklij połówkę średniej posiekanej cebuli na łyżce oliwy z oliwek, dodaj 2 łyżki brązowego ryżu, curry i pieprz cayenne, wlej wodę i gotuj ok. 25 minut. Pokrój 10 strąków fasolki szparagowej, krążek ananasa i 2 rzodkiewki, wymieszaj z ryżem, dopraw sokiem z cytryny i imbirem.
Kolacja:
Grillowany dzwonek łososia, 3 łyżki gotowanego ryżu (białego i brązowego), kilka strąków gotowanej fasolki szparagowej.

Dieta ryżowa, ma wiele zalet, podobnie jak detoks cytrynowy.  Przede wszystkim wpływa pozytywnie na pracę jelit i pomaga usuwać toksyny powstające podczas procesów trawiennych. Poza tym błonnik świetnie wypełnia żołądek, dając uczucie sytości nie zapychając naszych jelit.

Efekty wykorzystania piperyny

Dieta oparta na piperynie

Piperyna jest substancją, która naturalnie występuje w pieprzu – np. w pieprzu czarnym czy w pieprzu cayenne. Piperyna jest zupełnie zdrowa dla organizmu w dużej ilości – można ją stosować pod postacią ekstraktu. Zastosowanie piperyny jest dobre dla osób z nadwagą. Dzięki swoim fantastycznym właściwościom zapobiega przybieraniu tkanki tłuszczowej, co więcej – wspomaga proces metabolizmu i jest korzystna dla dobrego przepływu krwi.

Czerwiec 13th, 2016